Χρονική Διάρκεια
450 ώρες
Σκοπός του προγράμματος
Σκοπός του παρόντος προγράμματος εξειδίκευσης είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων σχετικά με την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, αλλά η εξοικείωση με το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.
Σε ποιους απευθύνεται
- Εκπαιδευτικούς που εργάζονται στους τομείς της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης
- Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης
- Στελέχη της Διοίκησης
- Αποφοίτους όλων των εκπαιδευτικών αντικειμένων οι οποίοι θα απασχοληθούν στο χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων
- Πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι ενδιαφέρονται να εργαστούν στους τομείς της Εκπαίδευσης και της διά Βίου Μάθησης
- Πτυχιούχους ΑΕΙ οι οποίοι έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον για τα αναφερόμενα γνωστικά πεδία.
Γιατί να το παρακολουθήσω
-Μοριοδοτείται σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.
-Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, Ι.Ε.Κ., Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).
Θεματικές Ενότητες
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ
- Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιολόγηση
- Σπουδαιότητα και αναγκαιότητα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
- Στόχοι αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
- Ζητήματα εγκυρότητας κι αξιοπιστίας
- Μορφές αξιολόγησης
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
- Εισαγωγή στην έννοια της σχολικής αποτελεσματικότητας
- Η αξιολόγηση της σχολικής αποτελεσματικότητας
- Συντελεστές της σχολικής αποτελεσματικότητας
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική αποτελεσματικότητα
- Παρεμβάσεις για την ενίσχυση της σχολικής αποτελεσματικότητας
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
- Κατηγορίες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Διάγνωση κι ανίχνευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
- Η συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαιδευτική διαδικασία
- Μοντέλα σχολικής ενσωμάτωσης
- Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική ένταξη των μαθητών με δυσκολίες
- Αξιολόγηση της αποτελεσματικής ένταξης των μαθητών με δυσκολίες
4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
- Ο θεσμός της αξιολόγησης στην εκπαίδευση διεθνώς
- Φορείς αξιολόγησης στην εκπαίδευση
- Ιστορική αναδρομή στη νομοθεσία για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση
- Επιλογή στελεχών εκπαίδευσης στην Ελλάδα
5η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΑΣΕΙ ΣΤΟΧΩΝ
- Αρχές οργάνωσης και διοίκησης οργανισμών
- Διοίκηση με βάση στόχους
- Πλεονεκτήματα της διοίκησης με βάση στόχους
- Εμπειρικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητα της διοίκησης βάσει στόχων
6η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (10 ώρες)
- Το αμφιλεγόμενο εγχείρημα της αξιολόγησης
- Ο πολιτικός και ιδεολογικός χαρακτήρας της αξιολόγησης
- Μορφές και τύποι αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης στην Ελλάδα
- Η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης στην Ελλάδα σήμερα
7η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Ποσοτικές μέθοδοι αξιολόγησης
- Ποιοτικές μέθοδοι αξιολόγησης
- Κριτήρια αξιολόγησης ανθρωπίνου δυναμικού στην εκπαίδευση
- Κριτήρια αξιολόγησης σχολικού διευθυντή
8η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
- Εισαγωγή στις διαδικασίες αξιολόγησης
- Εσωτερική αξιολόγηση
- Εξωτερική αξιολόγηση
- Φάκελος υλικού (portfolio) στελεχών
- Αυτοαξιολόγηση των στελεχών
- Δυνατότητες απόκτησης επαγγελματικών προσόντων
9η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΙΤΛΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
- Η έννοια της Αξιολόγησης
- Μοντέλα Αξιολόγησης (Ι)
- Μοντέλα Αξιολόγησης (ΙΙ)
- Διαμορφωτική ή Ανακεφαλαιωτική Αξιολόγηση
Μεθοδολογία
- 170 ώρες διά ζώσης διδασκαλία, η οποία θα πραγματοποιείται ένα (1) έως δύο (2) Σαββατοκύριακα ανά μήνα
- 100 ώρες εξ αποστάσεως με μέθοδο ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης
- 90 ώρες προετοιμασία, εκπόνηση,παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών-δραστηριοτήτων
- 40 ώρες παρουσίαση μικροδιδασκαλιών και εργασιών